Hoe bereiken we jongeren online om vrijwillig en duurzaam engagement op te nemen bij een vzw?

Toelichting

Vrijwillig engagement bij jongeren is doorheen de jaren sterk geëvolueerd. Het vrijetijdsaanbod is enorm uitgebreid, vrijwilligerswerk is hier slechts één optie van. Bovendien zijn steeds meer organisaties op zoek naar (jonge) vrijwilligers. Er is dus een ‘overaanbod’. Jongeren willen ook verschillende dingen uitproberen en switchen sneller tussen organisaties. Werving van nieuwe vrijwilligers wordt dus steeds belangrijker. We willen onderzoeken welke hedendaagse en innovatieve marketingcommunicatie(technieken, -kanalen...) non-profitorganisaties kunnen gebruiken om de juiste vrijwilligers te bereiken, enthousiasmeren, activeren, en geëngageerd te houden.

Informatie

Soort
Instelling
Universiteit Antwerpen, Vrije Universiteit Brussel
Opleiding
Communicatiewetenschappen, Economische Wetenschappen, Toegepaste Economische Wetenschappen, Communicatiewetenschappen, Meertalige Professionele Communicatie, Handelsingenieur
Gesteld door
Hujo vzw Anspachlaan111
1000Brussel